סמ"ר אלמוג מוגי עמרם ז"ל

לחדר הנרות / הדלקת נר
סמ"ר אלמוג מוגי עמרם ז"ל סמ"ר אלמוג מוגי עמרם ז"ל

בן שרה ושמואל

  • נולד ברחובות בב' באדר תשמ"ט, 9/3/1989
  • התגורר בקרית עקרון
  • התגייס ב-24.3.2008, שרת בחיל הנדסה
  • נפל בעת שירותו בי"ח באייר תשע"ז, 14/5/2017
  • מקום קבורה: מזכרת בתיה, חלקה: 1, שורה: 2, קבר: 2.
  • הותיר: הורים, אחות – אפרת ואח – יניב
  • בן 28 בנפלו

קורות חיים

בן שרה ושמואל. אלמוג נולד בישראל, בבית חולים "קפלן" ברחובות, ביום ב' באדר ב' תשמ"ט (9.3.1989). ילד שלישי להוריו, אח צעיר של אפרת ויניב.

כשהיה אלמוג, "אלמוגי" ו"מוגי" בפי כל אוהביו, בן שלושה חודשים עברה המשפחה לחיות במקסיקו, בבירה מקסיקו סיטי. כעבור כשנה הם שבו לארץ ואלמוג גדל בקריית עקרון. הוא למד בבית ספר יסודי "בן צבי" ביישוב והמשיך ללימודי חטיבת ביניים ותיכון ב"אורט" ברחובות, שם סיים בהצלחה את מגמת אלקטרוניקה ומחשבים.

אלמוג היה ילד יפה תואר, תמיד שופע אנרגיה, סקרן ומלא בשמחת החיים. אהב מאוד לטייל בארץ עם משפחתו וחבריו. נעים הליכות וצנוע היה, אוהב ואהוב על כל הבריות, משרה אווירה רגועה בכל מקום בעצם נוכחותו. הוא נהג להתנדב בתחומים שונים, בזמנו הפנוי היה מסייע לכל נזקק ובכל צורך ומעולם לא ביקש תמורה כלשהיא.

מעיין, בת דודה של אלמוג, סיפרה: "מאור פניך, טוב הלב שלך, הפשטות, השמחה שהקרנת לכל סובביך, זה לא דבר שמובן מאליו, אלו התכונות שאפיינו אותך … תמיד החיוך היה על פניך".

המוזיקה הייתה אהבתו הגדולה של אלמוג. הוא ניחן בחוש מוזיקלי ובקול פעמונים, מספרים בני משפחתו, ומגיל צעיר כתב, הלחין ואהב מאוד לשיר. עם השנים אלמוג השקיע ורכש לביתו ציוד מקצועי של אולפנים, בעזרתו הקליט את עצמו בשירים רבים, משלו ומשל אחרים. ניתן להאזין לאלמוג שר באתר יוטיוב.

רבים משיריו עסקו בכל הקשור לאהבה.

הנה כמה משיריו:

"תמיד הייתי דלוק עלייך, אני עדיין / אבל לא לראותך זה כמו לנשום מים / הספקתי להכיר את אופייך ואת יופייך / אך לא לראות אותך בכלל זה לא דבר מספק / אני רוצה להכיר אותך ולראות אותך באופק / כי רק זה מה שיעצור לי את הדופק".

"כשאני רואה אותך אני פשוט מעופף / אני חושב שאני אוהב אותך וזה בכלל בלי ספק / אני פשוט חושב כל רגע שאיתך אני רוצה להיות / ממש ממש תלוי בך זה קשור איך למות או לחיות / אולי זה בא בפתאומיות / אבל אני מדבר ברצינות / כי כל רגע במחשבה עלייך / לבי מתחיל לפעום במהרה / כי אין לי ברירה / וזו ההוכחה הסבירה / שרק את בשבילי הבחירה".

"אני אוהב אותך / אני רוצה אותך / את האחת והיחידה בשבילי / המלאכית שלי".

"כל יום כל שעה כל שנייה / עלייך מהרהר / חושב רק עלייך ומוצא את עצמי מתעוור / כי האהבה עיוורת / אין שום דרך אחרת / אין אף אחת אחרת מלבדך".

"אהבה היא דבר מרתק / אהבה היא רגש מספק / אבל כשאני בלעדייך / אני רוצה שוב להיות בין זרועותייך / כי את הנערה ששובה את ליבי כל פעם מחדש / וגורמת לי להרגיש איך זה להיות מאוהב רק בך".

סמ"ר אלמוג מוגי עמרם ז"ל
סמ"ר אלמוג מוגי עמרם ז"ל

סיפרה בת חן, חברה: "אני זוכרת את הפעם הראשונה שנפגשנו. באת לאסוף אותי מהבית, לקראת הדייט הראשון שלנו, ושבית אותי בשנייה הראשונה שראיתי אותך. במשך תקופה ארוכה, לא עבר שבוע מבלי שניפגש או נדבר שעות בטלפון, אם זה בזמן השמירות שלך בבסיס ואם זה כשכבר עבדת במועדפת בלילות. וגם הרבה אחרי, בעבודה ובלימודים. אתה אחד הבחורים המיוחדים שהכרתי. אתה מלא אהבה, אכפתיות, תמימות, הומור נצחי וחיוך כובש שלא עוזב את שפתיך. אין שנייה איתך שעוברת מבלי שאתה גורם לי לצחוק עד כאב, ולהתרגש ממך ומהשירה שלך עד דמעות. תמיד אהבת לשלוח לי שירים ולשאול אותי 'מה דעתך?' והתשובה שלי תמיד הייתה 'מוגי! אתה מספר אחת!' … בשבילי, אתה מספר אחת! ב-הכול".

ביום 24.3.2008 התגייס אלמוג לצה"ל. הוא שירת בחיל הנדסה, אחרי שסיים בהצלחה את הטירונות הוכשר כמפעיל צמ"ה (ציוד מכני הנדסי) וכרובאי 7. בהמשך היה רב-סמל פלוגתי (רס"פ). אלמוג מאוד התגאה בשירותו, אהב את הארץ, הרגיש מחויבות להגן עליה ושמח לתרום מעצמו. הוא סיים שירות סדיר מלא ובשנים הבאות הגיע לשירות מילואים כל אימת שנקרא.

סמל ראשון אלמוג נפל בעת שירותו ביום י"ח באייר תשע"ז (14.5.2017), בתאונת דרכים שאירעה כמה שעות אחרי שגויס לשירות מילואים. בן עשרים ושמונה בנפלו. הוא הובא למנוחות בבית העלמין במזכרת בתיה, בחלקה הצבאית. הותיר אחריו הורים, אחות ואח.

יניב, אחיו של אלמוג ואיש משטרת ישראל, ספד לאחיו: "אלמוגי שלי, אחי הקטן והאהוב. אני אזכור אותך לעד אתה דם מדמי, החיוך שעל פניך לעולם לא יעזוב אותי. השירים שכה אהבת להשמיע בקולך, הנתינה שהענקת לכולם מסביבך. את הדרך לאלוהים אנחנו לא בוחרים, אבל בטוח הוא בך בחר, כי אתה מהטובים. נתגעגע לקולך, למבט ולזיו פניך, ננצור אותך בליבנו תמיד ונספר את סיפור חייך. כי מי אנחנו בלעדיך אחי הקטן? מבטיח לך שאשמור על כולם כאן למטה כשאתה במרומים, על כל אלו שאהבת ועכשיו מנחמים. תמיד היית גאה בי בכל צעד שעשיתי, הערצת ותמכת גם כשלא תמיד זכיתי. לאחרונה אותי בירכת שאהיה קצין מוצלח, מבטיח לך אהוב שלי אני אצלח זאת בשבילך. בכל מכשול ושעל אדלג בעבורך, כי כל הדרך מהיום מבחינתי היא רק לך!"

יניב גם ריכז את השירים שאלמוג כתב וכך הגיע לשירו האחרון. "השיר האחרון שכתבת, HEAVEN CAN WAIT (גן עדן יכול לחכות), עשה לי צמרמורת", כתב יניב וציטט את השיר:

"אני עדיין לא מתמוטט / צרות מכל הכיוונים הרסו לי ת'חיים / אבל בבקשה תחכה לי אלוהים / תשמור אותי במעטפה האחרונה / אני עדיין לא מוכן להיכנע / כי אני שמור למישהי במתנה".

ספד לאלמוג קובי, גיסו: "אתה אח של אשתי וחלק מבשרי. ילד יפה תואר, קסם של אישיות, אדם עם לב נקי ונשמה טהורה, מלח הארץ. אלמוג אהב מוזיקה עד עמקי נשמתו ונחשב ליוצר מוזיקלי מבריק במיוחד. הוא חלק מנוף ילדותם של הילדים שלי, וישאיר בליבנו חלל גדול מאוד. אנחנו נזכור אותו בליבנו לנצח. לעולמי עולמים … אח יקר, נשמתך תנוח בגן עדן".

מוריה, בת דודה של אלמוג, ספדה: "השיחות איתך, העמוקות, הארוכות, על החיים ועל הכול – זה דבר שלא יישכח ממני לעולם. למדתי ממך המון. על ענווה. על דרך ארץ. על פשטות. על כנות, טוב לב ורצון אמיתי לשמח את מי שסביבך. אתה משהו מיוחד אלמוגי. הם בטח רואים את זה שם למעלה. אני בטוחה. היית מלאך ונשארת מלאך … יהי זכרך ברוך, אלמוגי. תשמור עלינו שם מלמעלה. אוהבת ומעריכה לנצח".

מעל קברו של אלמוג נשאה דברים בת חן: "את כל מה שיש לי להגיד לך אני שופכת בפניך בכל פעם שאני מבקרת אותך … דברים שמעולם לא העזתי לומר לך, שפכתי בפניך במקום שתוכל רק לשמוע, מבלי להגיב. לימדת אותי, שכאשר משהו יושב על ליבי יש להגיד. כי בסופו של דבר, כאשר נתעורר, אנו עלולים לגלות שזה כבר מאוחר. מוגי, את אהבתי אליך שום דבר לא ישכיח. בכל דקה ביום, תהיה איתי. בחיי, בעצבי ובאהבתי. זה לא מכתב פרידה, זה מכתב העצמה! מוגי, אני אוהבת אותך המון ומתגעגעת בלי סוף".

אלמוג הותיר מאות שירים וסרטונים שבהם קולו חודר אל הנשמה. בני המשפחה והזמר סגיב כהן פועלים להפיק ולפרסם רבים משירים אלו.

באתר פייסבוק נפתח דף "אלמוג עמרם – דף החברים", ובו דברי זיכרון ופרידה של בני משפחה וחברים, הודעות על אזכרות והנצחות, תמונות של אלמוג ושירים רבים בביצועו.

חדר נרות

בקשה להדלקת נר

להדלקת נר עבור סמ"ר אלמוג מוגי עמרם ז"ל מלאו את הטופס הבא.