ראיונות עם נוער מתנדב מקריית עקרון

סמל שלמה הלוי מדהלה ז"ל

שלמה לוי (מדהלה) בן לוי וסעידה נולד בשנת 1948

שלמה עלה מתימן בגיל 10 חודשים עם משפחתו למעברה בעקיר.

בן זקונים במשפחה מסורתית בת 4 ילדים

שושנה היא אחותו הבכורה , הייתה בת 6 כששלמה נולד, עזרה לגדל אותו יחד עם אמו.

למד ביסודי באוהל מאיר קריית עקרון. בחטיבת הביניים למד בישיבה באשדוד והמשיך בתיכון בישיבת וולפס בירושלים.

שלמה התגייס בשנת 1967 לגדוד סיור 87 בשריון לשירות חובה של שנתיים וחצי , לאחר שהשתחרר החל ללמוד בבאר שבע באוניברסיטת בן גוריון , קיבל מלגה ללימודי הוראה כיוון והיה תלמיד מצטיין באותו הזמן. לשלמה הייתה חברה תקופה ארוכה ,תכננו לטוס לחו"ל,להתחתן ולהקים משפחה. ב1973 פרצה מלחמת יום כיפור , שלמה הגיע מבאר שבע לקריית עקרון לבית המשפחה יומים לפני תחילת המלחמה (יום חמישי) הוא הוציא את תוכן כיסיו והביא לאמו וביקש ממנה לתרום את הכסף לנזקקים, מכיסו גם נפלה הדסקית שלו ,שלמה אמר לאמו שזה יקר יותר מכסף – ואם הוא ייהרג במלחמה זאת תהיה המזכרת.

ביום שלפני המלחמה שלמה לקח סידור והתפלל ובלילה חלם שהוא חתן , על פי אחותו-שושנה, שלמה הרגיש שהמלחמה הולכת להיות קשה מנשוא. במוצאי שבת ב2 בלילה אספו את שלמה וחיילים נוספים לגבול מצרים , בתקופה זו שלמה שלח כמה מכתבים שנשארו אצל פנינה, חברה שלו.

שלמה השתתף בקרבות החווה הסינית . הקרבות התרחשו במערב חצי האי סיני סמוך לתעלת סואץ ולאגם המר הגדול, בין התאריכים 15 באוקטובר ל-18 באוקטובר 1973. הטנק של שלמה יצא לעזרת חבריהם לגדוד , אך למעשה הטנק אליו נשלחו לעזור היה טנק מצרי וכתוצאה מכך התנהל קרב שהסתיים במות שלמה וחבריו לטנק. משפחתו של שלמה קיבלה עדכון כי שלמה נעדר במשך שישה ימים עד להודעה כי נמצאה גופתו. שלמה היה בן 24 בנופלו- בכיס חולצתו נמצאו 30 לירות, כיפה , תמונה שלו ושל חברה שלו ומכתב מגואל בדם.

משפחתו מספרת עליו שהיה בן ואח טוב ,תלמיד מצטיין , חניך מצטיין ולכן קיבל מלגות שונות, חרוץ ועצמאי: עבד בספריה באוניברסיטה ולא הסכים לקבל כסף מאימו. צנוע בגישתו, נתן בסתר. היה אהוב על חבריו- חברו הטוב ממרוקו עזב את ישראל לאחר מותו של שלמה, הוא לא מצא את דרכו בארץ בלעדיו.