ראיונות עם נוער מתנדב מקריית עקרון

סמל עופר משרקי ז"ל

נולד 31.1.1961 ונפל ב-11.7.82. עופר היה אדם אציל, אהב חברים, אהב חברה. הוא היה בוגר בנפשו ולכן תמיד התחבר לגדולים ממנו. עופר גדל בקרית עקרון ולמד בתיכון כרמית שבעין כרם. הוא התגייס לפני גיל 18 בשנת 79 ונפל חצי שנה לפני סיום שירותו הצבאי. באמצע מלחמת שלום בגליל הייתה הפסקת אש, הוא בא הביתה לאחר חודש שמשפחתו לא שמעה ממנו. הוא בא ביום שני וחזר ביום חמישי לצבא. חודש לפני המלחמה עופר נפצע וקיבל אפשרות להיות ג'ובניק, אך הוא וויתר על ההצעה. אמו הייתה מאוד גאה בו על ההצעה.

מיד בתום הפסקת האש היה חילופי אש בין הפלוגה של עופר לבין חולית מחבלים. לאחר כמה שעות עצרו את ההתקפה מכיוון שהרמטכ"ל רפול בא לראיין אותם. הפוגה זו נתנה למחבלים, שירו מכיוון ביירות, לחדש את נשקם. מיד בסיום הריאיון הם חזרו להילחם. לאחר כמה זמן קיבלו פקודה לסגת, ועופר יצא מהטנק על מנת לכוון אותו. כך הוא נפגע פגיעה ישירה מפגז שנפל קרוב מאוד אליו. חבר שלו רוני רץ לעזור לו ונפגע גם הוא. הוא ניסה לדבר עם עופר אך עופר לא יכול היה לדבר. לאחר כמה ימים שאל רוני בבית החולים מה עם עופר ואמרו לו שהוא בסדר מחשש שהפגיעה הנפשית תחריף את מצבו. לאחר כמה ימים גם רוני נפטר מפצעיו.

על הוריו של עופר

יוסף משרקי יליד שנת 1939 וזוהרה משרקי ילדת שהת 1941. עלו שניהם מתימן ב-1948.

על אחיו של עופר

עופר היה האח הבכור. אחריו באו שלוש בנות. ענת משרקי בת 53 היום שהעניקה לזוהרה ויוסף נכדה אחת ונינה אחת, סיגל משרקי, גרה בתל אביב, יש לה בן בצבא ובת בתיכון, ופזית משרקי, בת 48, גרה בעקרון.

על עופר

עופר היה אדם טוב. עדין נפש, כולם אהבו אותו, הוא אף פעם לא עשה בעיות. היו לו הרבה חברות וחברים, הוא היה גבוה ויפה.

לפני הצבא עופר עבד כמה זמן ורצה לנסוע לטייל בהולנד, אביו נתן לו גם כסף שייקנה לאחיותיו מתנות. הטיול היה מאוד יקר כי עופר היה צריך לקנות רק אוכל כשר שהיה יקר. לאחר כמה זמן נגמר לו הכסף והוא חזר ארצה. אביו אומר שהייתה לו משהו בנשמה שאמר לו לחזור ארצה.

עופר אהב לדוג, הוא היה מצטרך לאביו ולחברו, הוא אהב לשחק כדורגל.

אלבום תמונות