ראיונות עם נוער מתנדב מקריית עקרון

רנ"ג יוסף עובד ז"ל

רנ"ג יוסף עובד ז"ל

יוסף עובד נולד בתאריך ב' בשבט תשכ"ד 16/1/1964, בן לשולמית וזכריה. הוריו עלו לארץ מתימן במבצע מרבד הקסמים. שולמית אימו נולדה בשנת 1930, גידלה את הילדים והלכה לעבוד במספר עבודות בחייה הכוללות עבודה בפרדסים וניקוי, היא אישה שאוהבת לצחוק ולספר סיפורים מתימן.

זכריה האב עבד במחלקת המים ברחובות, איש רחב אופקים, אהב לקרוא ספרים וללכת לבית הכנסת על בסיס יומי. משפחתם מנתה 5 נפשות – 3 ילדים ושני הורים. המשפחה תמיד הייתה יחדיו, בני היה הילד הבכור אחריו יוסף ולאחר מכן משה.

בחודש אפריל 1980 נפל בנימין, אחיו הבכור של יוסף, בעת שירותו בצבא.

יוסף היה ילד מחונך, נעים הליכות, מנומס, מקובל בחברה, צנוע, חם, מצחיק, משכין שלום, היה מסור למשפחתו ואהב לארח.

למד ב "מעיינות" ואהב לעסוק בתחום המטוסים. היה בקשר טוב עם אימו ודיבר איתה כל יום בפלאפון. היה אוהב לאכול לחוח, מרק וקובנה.

יוסף, היה אדם שאפשר לסמוך עליו, בן אדם חכם בעל ידע כללי רחב, אדם שתמיד דבק בערכים שלו, ליברל ואדם מסורתי שנהג ללכת לבית הכנסת בימי שישי. יוסף אהב לשמוע מוזיקה בזמנו החופשי.

יוסף התגייס לצבא בתאריך 12.8.1982, לחיל הטכני של חיל האוויר בתל נוף, הוא עבד כטכנאי מטוסים. היה איש קבע במשך 29 שנה עד לפטירתו. בימיו האחרונים חבריו הגיעו לבקרו ובשיחתו עם אימו סיפר שהוא מבין שזמנו הגיע ואמר לה: " אימא אני הולך, תשמרו על הילדים".

יוסף נפטר בתאריך 28.10.2011 במהלך שירתו עקב מחלת הסרטן, בן 47 במותו.

הותיר אחריו אישה – צילה, 3 ילדים – אופיר ,ירדן ואלעד, אם – שלומית ואח – משה.

סיים את שירותו בדרגת רב נגד.

כיום לעיתים קרובות באים אנשים מהצבא וממשרד הביטחון אל ביתו לבקר את המשפחה ועל מנת להנציח אותו מוציאה המשפחה ספר תורה למענו ופרוכת.

מנקודת מבטו של אחיינו שגיא: הייתי קשור אליו, כל יום הייתי רואה אותו ומדבר איתו, כל שבת הייתי הולך אליו והוא תמיד היה מפנק את הילדים בצעצועים. לוקח אותנו לטיולים, לסיור בעבודתו בתל נוף. הייתי הולך איתו כל שבת לבית הכנסת.